Skaki

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Όλα οσα πρέπει να ξέρεις για το σκάκι - μέρος 1

 3.2.1

Το σκάκι είναι ένα παιχνίδι στρατηγικής. Είναι παιχνίδι διότι μας ψυχαγωγεί, δηλαδή διασκεδάζουμε όταν τρώμε τα κομμάτι του φίλου μας. Παράλληλα όμως μας διδάσκει και μας εκπαιδεύει. Αυτό συμβαίνει διότι πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τη στρατηγική μας ώστε να κάνουμε ρουά – ματ.

Όπως ήδη γνωρίζετε το σκάκι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, αλλά είναι επίσης τέχνη και επιστήμη. Για να μπορέσουμε να παίξουμε καλά, θα πρέπει να μελετήσουμε σκάκι με επιστημονικό τρόπο. Ο επιστημονικός τρόπος είναι η απόκτηση νέας γνώσης διόρθωση και η ενσωμάτωσή της στην προηγούμενη γνώση. Επίσης το σκάκι ένας μαραθώνιος στον οποίο θα πρέπει να διορθώνουμε τις γνώσεις και τις τεχνικές μας συνεχώς. Γι’ αυτό το λόγο λέμε ότι το σκάκι είναι επιστήμη.

Όσα πράγματα και αν έχεις μάθει στην προπόνηση, υπάρχει πάντα τρόπος για δημιουργικότητα Είσαι πάντα ευπρόσδεκτος να χρησιμοποιήσεις το δικό σου προσωπικό στυλ παιχνιδιού, να βάλεις τις ιδέες σου μέσα στις παρτίδες και να δημιουργήσεις τις δικές σου καινοτομίες, καινούργιες κινήσεις, όπως τόσοι και τόσοι κορυφαίοι παίκτες έχουν κάνει στο παρελθόν.


Εάν προσπαθήσουμε να πούμε τι ακριβώς είναι το σκάκι τότε αυτό μπορεί να χάσει κάτι από τη μαγεία του. Σε αυτό το άρθρο θα ήθελα να σας παρουσιάσω τις κινήσεις των κομματιών και σας υπόσχομαι ότι βήμα- βήμα θα μάθουμε όλους τους σημαντικούς κανόνες τους οποίους χρειαζόμαστε για να παίξουμε καλύτερα αλλά και να κερδίσουμε πολλά παιχνίδια. Έχω χωρίσει όλο το υλικό σε τρία μέρη. Αυτά είναι μικρά άρθρα, τα οποία μπορείτε να τα διαβάσετε ξανά και ξανά.

 

Ο βασικός στόχος στο σκάκι

 

3.2.2

 

Πριν συνεχίσουμε ας θέσουμε τον πρώτο μας στόχο ο βασικός στόχος είναι να μάθουμε τις κινήσεις των κομματιών και των πιονιών γιατί κάνω μαθήματα σκακιού για περισσότερα από 15 χρόνια σας παρουσιάζω όλα όσα πρέπει να μάθει με τον πιο απλό τρόπο.

Στο σκάκι έχουμε 32 κομμάτια, αλλά μην τρομάζετε από τον αριθμό, γιατί μερικά από αυτά κάνουν τις ίδιες κινήσεις. 16 από αυτά  είναι λεύκα και 16 μαύρα. Από αυτά τα 16 χρειάζεται να μάθουμε μόνο έξι κινήσεις ή μοτίβα κινήσεων. Θα χρειαστεί να μάθουμε τον πύργο, τον αξιωματικό, τη βασίλισσα και τον βασιλιά. Οι κινήσεις αυτών των κομματιών μαθαίνονται πολύ εύκολα.


Στο δεύτερο μέρος αυτού του άρθρου θα μάθουμε πώς μετακινείται το άλογο και τα πιόνια. Χρειάζεται λίγο μεγαλύτερη προσπάθεια για να κατανοήσουμε πώς μετακινείται το άλογο και τα πιόνια, για αυτό το έβαλα και σε ξεχωριστό άρθρο. Ας ξεκινήσουμε με τον πύργο.

 

Πύργος

 

3.2.3

 

Κατά κάποιο τρόπο το σκάκι είναι συνδεδεμένο με τα μαθηματικά. Ελπίζω να γνωρίζετε τη μαθηματική πράξη της πρόσθεσης, 1 + 1 = 2. Εάν πάρουμε το το σύμβολο + έπειτα μπορούμε να καταλάβουμε την κίνηση του πύργου.

Ο πύργος κινείται σε ευθείες γραμμές οριζόντια και κάθετα Στο παραπάνω διάγραμμα βλέπετε τις κινήσεις του πύργου οι οποίες είναι μαρκαρισμένες μία μαύρη κουκκίδα. Ελπίζω να διαπιστώσετε ότι αυτές οι κουκκίδες σχηματίζουν ένα μεγάλο σταυρό.

Όταν παίζεται μία παρτίδα σκάκι είστε ο αρχηγός, είστε ο στρατηγός. Είστε αυτός που διοικεί τα λευκά ή τα μαύρα κομμάτια. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να δώσετε εντολές και τα κομμάτια θα υπακούσουν. Έπειτα από λίγο θα αποκτήσετε περισσότερο θάρρος και θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον πύργο με τις πλήρεις δυνατότητες του. Έτσι θα μπορείτε να τον μετακινείτε από το ένα μέρος της σκακιέρας στο άλλο με την με μία μόνο κίνηση.


Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε κάτι. Ο πύργος, όπως και τα υπόλοιπα κομμάτια, περιορίζεται είτε από τα δικά του είτε από αντίπαλα κομμάτια. Δεν μπορεί να τοποθετηθεί στο ίδιο τετράγωνο με ένα κομμάτι που έχει το ίδιο χρώμα με αυτόν, όμως μπορεί να μετακινηθεί σε ένα τετράγωνο που βρίσκεται ένα κομμάτι με αντίθετο χρώμα και να το αιχμαλωτίσει, δηλαδή να το απομακρύνει από τη σκακιέρα.

 

 

PGN

 

Συμπεράσματα

 

1. Ο πύργος μετακινείται σε ευθείες γραμμές, οριζόντια ή κάθετα.

2. Είναι ένα πολύ γρήγορο κομμάτι και μπορεί να τρέξει από τη μία μεριά της σκακιέρας ως την άλλη μόνο με μία κίνηση.


3. Η κίνηση του περιορίζεται από άλλα κομμάτια. Δεν μπορεί να μετακινηθεί σε τετράγωνα που βρίσκονται κομμάτια του ίδιου χρώματος, αλλά μπορεί να πάει σε τετράγωνα που βρίσκονται κομμάτι αντιθέτου χρώματος και να τα αιχμαλωτίσει

 

Αξιωματικός

 

3.2.4

 

Όπως είπαμε και νωρίτερα το σκάκι είναι συνδεδεμένο με τα μαθηματικά. Αυτή τη φορά θα εξετάσουμε την πράξη του πολλαπλασιασμού, 1 χ 1 = 1. Εάν συγκεντρωθούν στο σύμβολο χ έπειτα μπορούμε να καταλάβουμε πώς μετακινείται ο αξιωματικός, διότι έχει παρόμοιες κινήσεις.

Ο αξιωματικός κινείται οριζόντια, όπως βλέπετε στο διάγραμμα πιο πάνω. Μπορείτε να δείτε τις κινήσεις του αξιωματικού οι οποίες είναι μαρκαρισμένες με μία μαύρη κουκκίδα. Ελπίζω να διαπιστώσετε ότι ο αξιωματικός μπορεί να κάνει ένα μεγάλο χ. Ο αξιωματικός δεν είναι τόσο ισχυρό κομμάτι όσο πύργος ένας λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι ότι ο αξιωματικός δεν μπορεί να μετακινηθεί σε όλα τα τετράγωνα της σκακιέρας. Εάν προσέξετε, ο αξιωματικός μπορεί να μετακινηθεί μόνο σε ένα χρώμα, δηλαδή μπορεί να μετακινηθεί μόνο στα 32 από τα 64 τετράγωνα της σκακιέρας. Όταν ξεκινάμε την παρτίδα έχουμε ένα αξιωματικό ο οποίος μετακινείται στα μαύρα τετράγωνα (μαύρο - τετράγωνος αξιωματικός) και έναν αξιωματικό ο οποίος μετακινείται στα λευκά τετράγωνα ( λεύκο - τετράγωνος αξιωματικός). Αυτοί δεν μπορούν να αλλάξουν χρώμα καθ όλη τη διάρκεια της παρτίδας.

Όπως και ο πύργος έτσι αξιωματικός μπορεί να περιοριστεί από άλλα κομμάτια. Εάν το κομμάτι έχει το ίδιο χρώμα με αυτόν, τότε δεν μπορεί να μετακινηθεί σε αυτό το τετράγωνο. Ενώ αν το κομμάτι έχει αντίθετο χρώμα από αυτόν, τότε αξιωματικός μπορεί να το αιχμαλωτίσει.

 

PGN

 
 

Συμπεράσματα

 

1. Ο αξιωματικός μετακινείται διαγώνια.

2. Είναι ένα πολύ γρήγορο κομμάτι.


3. Εάν ένα κομμάτι του αντιθέτου χρώματος σταθεί στο δρόμο του, τότε αυτός μπορεί να το αιχμαλωτίσει, έτσι απλά.

 

Βασίλισσα

 

3.2.5

 

Δεν είναι δυνατόν να μιλήσουμε για βασιλικό παιχνίδι, χωρίς να μιλήσουμε για βασιλιάδες και βασίλισσες. H βασίλισσα είναι το πιο ισχυρό κομμάτι το οποίο διαθέτουμε. Είναι πάρα πολύ ισχυρή και μπορεί να σκορπίσει τον τρόμο στο αντίπαλο στρατόπεδο. Έχω δει αρκετά παιχνίδια όπου ένας παίκτης έχει εξολοθρεύσει τον αντίπαλο στρατό μόνο με τη βασίλισσα του.

Εάν συνδυαστεί με τον πύργο και τον αξιωματικό με κάποιο χημικό τρόπο, τότε η βασίλισσα θα εμφανιστεί. Μπορείτε να δείτε τις κινήσεις της βασίλισσας στο διάγραμμα πιο πάνω. Κάθε κίνηση της βασίλισσας είναι σημαδεμένη με μία μαύρη κουκκίδα.


Όπως συμβαίνει με τον πύργο και τον αξιωματικό, έτσι και η βασίλισσα περιορίζεται από άλλα κομμάτια. Δεν μπορεί να περάσει πάνω από κομμάτια του ίδιου χρώματος, ενώ μπορεί να τοποθετηθεί στο τετράγωνο που βρίσκεται κάποιο αντίπαλο κομμάτι και να το αιχμαλωτίσει.

 

PGN

 

Βασιλιάς

 

3.2.6

 

Ο βασιλιάς είναι το πιο σημαντικό κομμάτι. Κάθε παρτίδα έχει δύο βασιλιάδες, έναν λευκό και έναν μαύρο. Εάν χάσουμε τον βασιλιά, τότε χάνουμε αμέσως και το παιχνίδι. Δυστυχώς όμως οι κινήσεις του βασιλιά δεν είναι τόσο ισχυρές.

Ο βασιλιάς μπορεί να μετακινηθεί μόνο ένα τετράγωνο κάθε φορά προς κάθε κατεύθυνση, δίπλα από το τετράγωνο στο οποίο βρίσκεται. Μπορείτε να δείτε τις κινήσεις του βασιλιά στο διάγραμμα πιο πάνω, οι οποίες έχουν μαρκαριστεί από μία μαύρη κουκκίδα. Ο βασιλιάς είναι πολύ αργό κομμάτι, έτσι χρειάζεται πάρα πολλές κινήσεις για να ταξιδέψει από τη μία μεριά της σκακιέρας ως την άλλη.


Όπως ήδη είπαμε αν χάσουμε τον βασιλιά χάνουμε το παιχνίδι. Για αυτό το λόγο ο βασιλιάς δεν πρέπει να μετακινείται σε τετράγωνα στα οποία μπορεί να φαγωθεί από αντίπαλα κομμάτια.

 

PGN

 

Ρουά ματ

 

3.2.7 

 

Το σκάκι ένα δίκαιο παιχνίδι ξεκινά με τη μάχη με τον ίδιο αριθμό κομματιών οι παίκτες παίζουν εναλλάξ μία φορά παίζει ο ένας και μία ο άλλος 1 μετακινούνται τα λευκά και έπειτα τα μαύρα σε αυτό το σημείο θα αναρωτιέσαι ποιο είναι το τέλος του παιχνιδιού. Το παιχνίδι τελειώνει με το ρουά ματ.

 

Ρουά ματ ή απλώς ματ λέγεται στο σκάκι η θέση στην οποία ένας παίκτης αδυνατεί να αντιμετωπίσει την απειλή ενάντια στον βασιλιά του. Όταν ο βασιλιάς απειλείτε, από κάποιο αντίπαλο κομμάτι, τότε αυτό ονομάζετε ρουά , κατα το γαλλικο roi, το οποίο σημαίνει βασιλιας. Η λέξη ματ προέρχεται από τα Αραβικά (شاه مات‎), και σημαίνει "νεκρός", ενώ η αντίστοιχη Περσική έκφραση σημαίνει "Ο βασιλιάς είναι αβοήθητος". Ο παίκτης που γίνεται ματ χάνει αμέσως το παιχνίδι.

 

Save

PGN

 

Συμπεράσματα

 

1. Ο βασιλιάς μετακινείται σε μία μικρή βασίλισσα.

2. Ο βασιλιάς είναι το πιο σημαντικό κομμάτι.

3. Κέρδισε τον αντίπαλο βασιλιά και θα κερδίσεις το παιχνίδι!


Εάν σας άρεσε αυτό το άρθρο τότε μπορείτε να αφήσετε κάποιο θετικό σχόλιο και να το μοιραστείτε με τους φίλους σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τώρα είσαστε έτοιμοι να διαβάσετε το δεύτερο μέρος, παρακαλώ πατήστε εδώ.

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

FacebookTwitterGoogle BookmarksRedditLinkedinRSS Feed
Παράδειγμα 1

  Παίζουν τα μαύρα

Διαβάστε εδώ!
Παράδειγμα 1

Παίζουν τα λευκά

Διαβάστε εδώ!
Παράδειγμα 1

Παίζουν τα λευκά

Διαβάστε εδώ!
Παράδειγμα 3

Παίζουν τα μαύρα

Διαβάστε εδώ!
Παράδειγμα 1

Παίζουν τα λευκά

Διαβάστε εδώ!
Παράδειγμα 3

Παίζουν τα μαύρα

Διαβάστε εδώ!

Πληροφορίες


Ακολουθήστε


     Google    Facebook    Likendin

     Twitter    YouTube 2    Rss

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Υποστήριξη